Kinoteka, 11. studenoga, u 18 sati, trinaestica: Akira Kurosawa, Rašomon, 1950.
Autor: Janja Banić, 7. 11. 2016.
Večerašnji film je otvorio vrata japanskom filmu na Zapad (iako je japanska filmska industrija stara kao i američka). Scenarij za Rashomon nastao je prema dvjema pripovijetkama jednog od najboljih stilista japanske književnosti, tragično preminulog Akutagawe. Iz pripovijedaka preuzima okvir u koji smještava priču (ogromna stara drvena kapija u nekadašnjoj prijestolnici Kyotu zvala se Rashomon) te priču i naraciju (monolozi ljudi posredno ili neposredno povezanih uz događaj, a da ne doznajemo ni jednu pouzdanu činjenicu). Problem ubojstva tako prerasta u propitivanje istine i pesimističnu uvjerenost autora u njenu relativnost. I Akutagawa i Kurosawa uvjereni su da ljudi nisu sposobni biti iskreni i pošteni ni prema samima sebi pa zato sve uljepšavaju jer se u laži osjećaju boljima nego što jesu, a od te neiskrenosti ne odustaju ni nakon smrti. Autor je film zamislio kao svitak u slikama koji se odmata i pokazuje naše ja. Prava istina ostaje skrivena. Upravo je zahvaljujući filmu riječ rašomon (pri čemu se često zaboravlja pravi autor) postala eponim za različite istine o istom događaju. Film je i u vizualnom smislu dojmljiv - venecijanska ga je kritika proglasila remek-djelom crno-bijele fotografije. Marija Jurše, prof., Dražen Dragović, prof.
Online izdanje
ARHIVA:
Tehničke preporuke: za čitanje kliknite na naslovnicu. Pregled se preporuča u Chrome, Mozilla Firefox preglednicima i s normalnom veličinom fonta podešenom na mobilnim uređajima.
Pratite zanimljive članke koje na engleskom jeziku pišu naši učenici, polaznici grupe English news agency (klik na logo)!
Ukupno: 3515102
Ovaj mjesec: 12009
Ovaj tjedan: 2369
Danas: 594
Obrazovanje |
Dnevni tisak |
e-knjiznica |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |