Poštovani čitatelju,
Iako propisi koji uređuju područje obrazovanja ne obvezuju školske institucije na izradu godišnjih izvješća o uspjehu i radu škole, već samo na Godišnje planove i programe rada i Školske kurikulume, izrada takvog izvješća dugogodišnja je tradicija Prve gimnazije Varaždin. Svi djelatnici škole koji potpisuju pojedine dijelove ovog dokumenta tijekom pisanja osvijestili su sebi i ostalim kolegama što smo i kako radili protekle školske godine, kakvi su rezultati rada, rezultata naših učenika, čime smo zadovoljni, a što trebamo popraviti u godini koja slijedi. Zbog doista mnogo oblika nastave, aktivnosti, projekata, suradnji i svih ostalih događanja, velikog angažmana većine djelatnika, jako je teško pojedincu pratiti cjelovitu sliku škole tijekom školske godine. Stoga smatram kako je naše Izvješće o uspjehu i radu škole neizmjerno važno jer svima koji će pročitati ili barem prolistati taj naš dokument omogućuje perspektivu te šire slike. Osobito je to važno našim učenicima, roditeljima, budućim učenicima, Varaždinskoj županiji kao osnivaču, partnerskim ustanovama i cjelokupnoj zainteresiranoj javnosti. Zahvaljujem svim djelatnicima škole koji su tome dali svoj doprinos.
Svake godine Izvješće o uspjehu i radu Prve gimnazije Varaždin pomno se izrađuje, uključuje rezultate vrednovanja rada škole u svim segmentima i na svim razinama. Pri njegovoj izradi koristimo sve raspoložive izvore, od online baza podataka do internih, školskih zapisnika i bilješki. Stoga Izvješće koristimo i kao dodatak samovrednovanju škole te temelj za izradu razvojnih planova i strategija. Rezultate školske godine 2023./2024., kao i svake godine, analizirao je i Tim za kvalitetu škole, svi nastavnici, stručna služba i ravnateljica. Podatke koji su navedeni u ovom Izvješću potrebno je gledati kroz prizmu postpandemijskog vremena budući da posljedice COVID 19 epidemije još uvijek osjećamo kod naših učenika pa i kod sebe samih. Naime, zamjetna je razlika u kvaliteti usvojenog znanja u vrijeme online rada tako da se dio vremena na nastavi posvećivao i tome. Rezultati uspjeha učenika u školi, na ispitima državne mature ali i u svim ostalim aktivnostima i natjecanjima govore u prilog tome da smo i ove godine kvalitetno radili.
Uz dokumente i podatke koji su nastali tijekom godine u školi, primjerice e-Dnevnik, imali smo na raspolaganju rezultate postignuća učenika na natjecanjima kao i postignuća učenika 4. razreda na ispitima državne mature. Napravili smo korelacije između uspjeha učenika na inicijalnim testovima i u školi, a usporedili smo uspjeh učenika 4. razreda na maturi s njihovim uspjehom na kraju školske godine kako bismo utvrdili koliko smo objektivni u sumativnom vrednovanju rada i znanja naših učenika.
Sve analize obuhvaćene izvješćem pokušavaju odgovoriti na pitanja koja svake godine sebi postavljamo i koja su nam važna za održavanje i poboljšanje kvalitete rada: Koliko udovoljavamo potrebama svih onih koji su uključeni u proces učenja, od učenika, roditelja, nastavnika do uže i šire zajednice? Koliko je dobra naša škola? Kakva je naša mogućnost poboljšanja? Koji su se modeli online nastave / hibridne nastave pokazali dobrima, koji lošima? Kako ih poboljšati da bismo bili što spremniji za kvalitetno izvođenje nastave? Što od online nastave želimo zadržati kao dio trajnog rješenja i dopunu klasičnoj nastavi? Ove su se godine otvarala i druga pitanja, posebno pitanje rada s učenicima s posebnim potrebama, za što ideje i planovi postoje za školsku godinu 2024./2025., posebno u kontekstu dobivene Erasmus+ akreditacije s 1. ciljem izrade školskog protokola za rad s učenicima s posebnim potrebama, a čije je ostvarenje u projektu predviđeno do 31.8.2025. godine.
U šk.god. 2023./2024. Prva gimnazija Varaždin nije mijenjala strukturu svojih programa pa su se provodili programi opće gimnazije, opće gimnazije uz skupinu predmeta na engleskom jeziku, jezične gimnazije, prirodoslovno-matematičke gimnazije (program A i program B) i program međunarodne mature u 3. i 4. razredu (International Baccalaureate Diploma Programme).
Izborna nastava je održana u 15 grupa (obuhvaćeno 247 učenika opće gimnazije), fakultativna nastava u 6 grupa (obuhvaćeno 82 učenika). Nastava za njemačku jezičnu diplomu (DSD I ili II) održana je u 8 grupa (115 učenika). Dodatna nastava organizirana je u 11 grupa različitih predmeta i generacija učenika prema prijedlozima i procjeni potreba stručnih aktiva, a polazilo ju je 165 učenika, što je za 18% veći broj učenika u odnosu na prethodnu godinu. Dopunska nastava prošle je godine bila organizirana u 8 grupa prema predmetima i generacijama učenika, a sukladno stručnoj procjeni predmetnih nastavnika i stručne službe i njene je prednosti u smislu smanjenja privatnih instrukcija koristilo 147 učenika. To je također povećanje za 15% u odnosu na prethodnu godinu što nas izuzetno veseli jer polako učenici uviđaju prednosti dopunske nastave u školi kako bi se izbjegla potreba za korištenjem privatnih plaćenih instrukcija izvan škole. Svi planovi dopunske nastave osmišljeni su prema rezultatima ankete o korištenju privatnih instrukcija naših učenika koja je provedena u svibnju 2023. godine. Učenicima je na raspolaganju prošle godine bilo ukupno 17 različitih izvannastavnih aktivnosti koje su aktivno polazili (njih ukupno 527, uz dodatni angažman još 36 učenika u Vijeću učenika). Uz navedeno, održavana su razna redovita i povremena događanja. Sve navedeno održavalo se prema planu, a dodatno su kroz godinu otvarane i mogućnosti dodatnih događanja i aktivnosti koje smo sve rado prihvaćali ako je bilo u interesu naših učenika ili sa svrhom poboljšanja rada u nastavi. Zadovoljstvo nam čini podatak da su naši učenici jako i u velikom broju zainteresirani za sve što im škola nudi, čime se situacija vraća na pozitivne trendove prije epidemijskih godina.
U ljetnom roku školske godine 2022./2023. u Prvoj gimnaziji Varaždin provedeni su ispiti državne mature, a tih je ispita prošle godine bilo nešto više u odnosu na godine prije, ukupno 20. Ukupno je bio 31 ispit manje prijavljen nego prošle godine što se može tumačiti u kontekstu manjeg odabira izbornih predmeta. Objavljeni konačni rezultati ispita bili su ove godine doista iznadprosječni, a svakako treba istaknuti da je velik broj učenika naše škole na provedenim ispitima državne mature ispite riješio s više od 80% pa su tako maturanti Prve gimnazije nastavili s odličnim rezultatima na ispitima državne mature, kako onim obveznim, tako i izbornim. Iako je trend rezultata na ispitima državne mature za gimnazije Varaždinske županije takav da je nešto malo ispod državnog prosjeka, a svjedočili smo i lošijim rezultatima na nacionalnoj razini, rezultati naše škole su prilično iznad državnog prosjeka, a posebno su iznad županijskog prosjeka gimnazijskih programa. Detalje navodimo u dijelu izvješća ispitnog koordinatora dok će potpuna analiza uspjeha učenika u školi, kao i rezultata državne mature naše škole (s izvorom iz ŠeR Vol 2 i ŠeR Vol 3), gimnazijskih programa Varaždinske županije i na nacionalnoj razini biti prikazana u školskom ljetopisu koji će biti izdan u listopadu 2024.
Uz izvrsne rezultate učenici su zauzeli i mnoga prva mjesta na rang ljestvicama fakulteta, kao i izravne upise, a čak 71% učenika upisalo je studije svog 1. izbora u što nisu uključeni učenici koji su fakultete upisali u inozemstvu, 92% upisalo je jedan od svoja prva tri izbora dok ih je određeni broj upisao i studije u inozemstvu.
Početkom srpnja objavljeni su i rezultati ispita programa međunarodne mature (IBDP), jednakovrijedni rezultatima državne mature, a koji su prošle godine provedeni u školi na standardni način. Učenici su postigli odličan uspjeh, svi su položili ispite i stekli diplomu IB DP s prosječnom ocjenom na razini ili iznad svjetskog prosjeka. Najveći broj postignutih bodova je 39 (odličan). Rezultati pokazuju realniju sliku nego u pandemijskim godinama. Gotovo 80% ispita učenika iz IBDP prevedeno je u odlične i vrlo dobre ocjene hrvatskog sustava ocjenjivanja u konkurenciji na hrvatskim sveučilištima. Dokaz je to da se i u IB programu naše škole radi kvalitetno i prema svim normama i strogim zahtjevima IBO.
Prema analizi prethodnih godina prosjek škole je vrlo visok kao i prijašnjih godina te kad se uzmu u obzir rezultati na državnoj maturi i nadalje smatramo da je potrebno dodatno uskladiti kriterije i sadržaje kako bi interno ocjenjivanje i poučavanje bilo usklađeno s eksternim. Na to nam ukazuju i podaci iz Školskog e-Rudnika Vol. 2 i Vol. 3. No svakako dosadašnje analize rezultata državne mature te analiza Instituta za društvena istraživanja, samovrednovanje i analizu iskustava učenika s nastavom, početak rada na izradi protokola za rad s učenicima s posebnim potrebama (daroviti i s poteškoćama) kroz Tim za darovite, razmatranja i ideje članova Tima za kvalitetu, anketa o zastupljenosti instrukcija i priprema za maturu, model kvalitetnog / kolegijalnog praćenja nastave, izrada Strategije razvoja Prve gimnazije Varaždin, projekt „Razvoj“ odlična su podloga za sve planove za školsku godinu 2024./2025. To predstavlja početak ozbiljnog vrednovanja i samovrednovanja rada učenika, nastavnika i same škole uz dopunu kojom ćemo se posebno baviti u sljedećoj školskoj godini, a to je rad s učenicima s posebnim potrebama u čemu očekujemo potporu Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, Agencije za odgoj i obrazovanje, Javne ustanove Talent centar Hrvatska – Centri izvrsnosti Varaždinske županije te svih relevantnih institucija koje se bave obrazovanjem u Republici Hrvatskoj. Veliki doprinos bit će i tečajevi koje će i ove godine proći neki članovi Erasmus tima škole, a upravo s ciljem stjecanja iskustva o izradi takvog školskog protokola potpomognutog IKT-om, posebno umjetnom inteligencijom.
Učenici su sa svojim mentorima i ove godine iznimno mnogo radili na pripremi za različita natjecanja, natječaje i projekte. Rezultati pokazuju veliku motiviranost svih strana. Sva su natjecanja održavana uživo i prema planu te nije bilo odgoda niti problematičnih situacija. Rezultate svih održanih natjecanja objavili smo na školskoj web i Facebook stranici, kao i na X profilu škole. Tablicu sa svim izvanrednim rezultatima natjecanja na državnoj i međunarodnoj razini možete pregledati na stranicama 34-36 Izvješća o uspjehu i radu škole koje je objavljeno na ovoj web stranici. Posebno treba istaknuti međunarodna natjecanja na kojima su ove godine naši učenici osvajali jednu od medalja, ove ih je godine osvojeno ukupno sedam, a učenici su primili nagrade Varaždinske županije i dodijeljene su im stipendije do kraja školovanja. Čestitke su zavrijedili svi sudionici i svi mentori.
Rotary klub Varaždin ove je godine Godišnju nagradu za izvrsnost dr.sc. Franjo Ruža dodijelio našim učenicima, njih ukupno četvero.
Oskar znanja ove je godine primilo petero naših učenika i jedan nastavnik.
U svemu, važno je istaknuti i mentore učenika koji su svoje vrijeme ulagali i u daljnji rad s našim darovitim učenicima i tako dokazali da, ukoliko postoji želja i volja za radom, prepreka nema.
Najmaturanti generacije su Barbara Kelava, 4.g i Bruno Kosmačin, 4.g, a najboljom maturanticom generacije Varaždinske županije proglašena je Barbara Kelava.
Naša škola bila je domaćin šest županijskih natjecanja. To su Biologija, Latinski i grčki jezik, Francuski jezik, Filozofija i Logika, Informatika i Engleski jezik.
Učenici su najviše poticani na interaktivnost i kreativnost u izvannastavnim aktivnostima, dodatnoj nastavi za napredne učenike iz Hrvatskog jezika, Engleskog jezika, Matematike, Fizike, Kemije i Biologije dok je za učenike kojima je trebala pomoć u svladavanju gradiva iz Matematike, Fizike i Kemije organizirana dopunska nastava. Krajnji cilj je da budemo škola bez privatnih instrukcija i plaćenih priprema, kao što je prethodno već navedeno.
Svoje izuzetne jezične sposobnosti iz Njemačkog jezika učenici su mogli iskazati na ispitu za Njemačku jezičnu diplomu DSD I DSD II. Već godinama smo škola s najviše polaznika nastave za pripremu za stjecanje DSD diplome kao i škola s najboljim uspjehom na ispitima stjecanja diplome u našoj županiji pa i šire. Dokazuje to odobrenje većeg broja sati nastave izvorne govornice u našoj školi
Već godinama škola je sjedište Centra izvrsnosti iz informatike, Centra izvrsnosti za šah te Centra izvrsnosti iz biologije; sukladno tome dio smo Europskog centra za darovite učenike Varaždinske županije i nosimo status Europske točke darovitosti. Članica smo Euroupean Talent Support Network.
Škola je također testni centar za stjecanje ECDL diplome i vježbaonica za studente Fakulteta organizacije i informatike, Prirodoslovno-matematičkog fakulteta Zagreb – odsjek Biologije i Sveučilišta Sjever. Priprema studenata koji će jednog dana održavati nastavu u našim školama nam je izuzetno važna, a naši nastavnici koji su imenovani mentorima u vježbaonicama svakako imaju mnogo iskustva.
Sinergija kvalitetnog rada profesora i učenika, napora za stvaranje što boljih međusobnih odnosa i odnosa povjerenja, kao posljedicu ima izvrsne rezultate koji su prepoznati na županijskoj i državnoj razini, dijelom i na međunarodnoj te su pridonijeli ugledu škole. Nastavnici škole angažirani su u mnogobrojnim istraživanjima, recenzijama udžbenika, kao ocjenjivači ispita državne mature, ocjenjivači ispita IB DP mature te kao predavači na mnogim županijskim, nacionalnim i međunarodnim kongresima. Redovito napreduju u zvanju, a osim velikog broja nastavnika mentora, savjetnika i izvrsnih savjetnika, pet je RITHA Practitioner-a i jedan RITHA Specialist.
Sastavni dio našeg ovogodišnjeg online ljetopisa bit će i kalendar većih događanja u školskoj godini 2023./2024., a u kojem se mogu naći podaci o nizu zanimljivih i originalnih susreta, predavanja, aktivnosti, posjeta, prezentacija koje su se događale online ili uživo. U svim su događanjima prošle školske godine sudjelovali ne samo učenici i profesori naše škole, već i drugih škola, kao i stručnjaci te građani izvan škole. Uspostavili smo suradnju s XV. gimnazijom Zagreb kao i mnogim prijateljskim školama u Republici Hrvatskoj i EU. Učenici su, u različitom broju i s različitim vremenom trajanja ovisno o prirodi projekta, sudjelovali tijekom školske godine i u brojnim drugim aktivnostima. Ove su godine realizirane sve planirane jednodnevne i višednevne izvanučioničke nastave.
Nizom događanja u listopadu 2023. godine obilježili smo 387. godišnjicu naše škole. Programi su dokumentirani objavama fotografija na službenim stranicama škole, a bit će opisani posebno u našem ljetopisu.
Posebno treba istaknuti napore Vijeća učenika oko organizacije različitih humanitarnih akcija te aktivnosti koje su oživjele školu. Vijeće je svake godine sve aktivnije i sve više sudjeluje u organizaciji rada škole kao i u svakodnevnom životu škole svojim prijedlozima, mišljenjima i inicijativama. To je izvrsna praksa koju želimo nastaviti i u budućim godinama. Provedene su i akcije u sklopu CAS aktivnosti IB programa.
U školi je nastavu provodilo 74 nastavnika. Također, u školi su zaposlena 4 stručna suradnika. U administraciji i računovodstvu radi 5 službenika, a 13 radnika radi u tehničkoj službi.
Kompletna nastava je stručno zastupljena, a djelatnicima je omogućeno stručno usavršavanje prema potrebama, interesima i mogućnostima. Osim u organizaciji Agencije za odgoj i obrazovanje nastavnici su sudjelovali na Županijskim i Međužupanijskim stručnim vijećima, usavršavanjima na tečajevima prve godine provedbe projekta Erasmus akreditacije te na nizu seminara, predavanja i radionica koje nisu bile isključivo u organizaciji AZOO-a, o čemu podatke ima svaki pojedini nastavnik. Prošle je godine sudjelovanje djelatnika na stručnim usavršavanjima bilo doista intenzivno.
Naša je škola imala 6 voditelja županijskih i međužupanijskih stručnih aktiva što pokazuje da je rad naših nastavnika prepoznat i cijenjen.
Redovito praćenje kvalitete rada i nastave obavljala je ravnateljica sa stručnim suradnicama, a prema elementima uspješnosti u nastavnom procesu, odnosu prema učenicima, roditeljima i ostalim članovima Nastavničkog vijeća, kao i prema prihvaćanju zadataka u nastavnim i izvannastavnim aktivnostima te odnosu prema radu, osjećaju odgovornosti i točnosti, o čemu postoji dokumentacija.
Skupove kolegijalnih tijela održavali smo prema godišnjem planu i programu i našem školskom kalendaru koji je njegov sastavni dio, održane su sve planirane sjednice Nastavničkog vijeća, sastanci Stručnih aktiva, po 3 (ili više, ovisno o potrebama razrednih odjela) informativnih i završnih sjednica svakog Razrednog vijeća. Na stručnim aktivima bavili smo se, između ostalog, potvrđivanjem i usuglašavanjem kriterija ocjenjivanja, organizacijom natjecanja, suvremenim nastavnim metodama po područjima te samovrednovanjem djelatnika, važnosti timskog rada, suradničkog učenja, kvalitetnim osvrtom na praćenja nastave, a na Vijećima razrednika usuglašavanjem kriterija izostanaka te uspjeha učenika, zdravstvenim odgojem, građanskim odgojem te važnosti rada u pedagoškim radionicama. Kroz sve navedene teme i područja provlačila se i tema što bolje i kvalitetnije organizacije nastave u što su bili uključeni svi nastavnici, stručni suradnici i ravnateljica. U svim smo se segmentima aktivno konzultirali s učenicima kroz Vijeće učenika, kao i roditeljima kroz Vijeće roditelja, s namjerom njihovog što većeg uključivanja u donošenje važnih odluka tijekom školske godine. Osim na sjednicama roditelji su svoja pitanja, prijedloge i probleme razrednih odjela rješavali u direktnom kontaktu s predsjednicom Vijeća roditelja i ravnateljicom škole. Odluke koje se donose u školi nisu ishitrene i uvijek se temelje na analizama, iskustvu prethodnih godina i učeničkih generacija, stručnim procjenama i dobrobiti učenika i djelatnika škole.
2023./2024. je bila godina provedbe prvog Erasmus+ projekta u sklopu Erasmus akreditacije koji je završio 31.8.2024., vrijednosti 29.739,00 EUR, a istovremeno je u veljači prijavljen novi Erasmus+ projekt 2. godine Erasmus akreditacije koji će trajati do 31.8.2025. godine, za koji su odobrena sredstva u iznosu od 29.868,00 EUR. Sredstva dobivena iz Erasmus programa korištena su za stručno usavršavanje 14 nastavnika škole, članova Erasmus tima, sukladno ciljevima naše Erasmus akreditacije, a sljedeće će godine biti uključene i mobilnosti učenika.
Prostorni uvjeti su odlični, no svake godine ima mjesta za poboljšanje i potrebne adaptacije. U protekloj školskoj godini izvodili smo nastavu u starom i novom dijelu škole te samo dva dana online zbog tehničkih razloga, uz poboljšane prostorne i materijalne uvjete škole, kontinuiranim ulaganjem u nastavna pomagala i opremu. Uz to, na starom dijelu školske zgrade uređen je dio krovišta na istočnom i južnom dijelu. Sredstva za te radove osiguralo je dijelom Ministarstvo kulture i medija u iznosu 13.272,28 EUR i osnivač, Varaždinska županija, u iznosu od 59.585,85 EUR. Na novi natječaj Ministarstva kulture i medija namijenjen zaštiti nepokretne kulturne baštine prijavili smo i treći dio krovišta, za čiju sanaciju je potrebno ukupno 84.362,75 EUR te su nam odobrena sredstva u iznosu od 20.000,00 EUR dok će Varaždinska županija osigurati preostalih 64.362,75 EUR. Uz spomenute radove pokrenut je projekt i ishođena kompletna dokumentacija za izgradnju nadstrešnice za bicikle, vrijednosti 36.963,65 EUR. Očekuje se primopredaja početkom rujna. Sanacijom krovišta uočeni su veći problemi na stropovima u dvije učionice na 2. katu starog dijela škole pa je pokrenuta njihova sanacija, vrijednosti 38.296,63 EUR. Radove izgradnje nadstrešnice za bicikle i sanacije stropova financira Varaždinska županija u cijelosti. Sveukupno u sanacije i uređenje škole za učenike u protekloj je školskoj godini uloženo 232.481,16 EUR.
Zajednički prostori škole donekle su stavljeni u funkciju. I dalje nam je cilj stvaranje ugodnog okruženja za rad u školi, kao jednu od važnih varijabli identificiranih u istraživanju povezanom s razvojem Strategije Prve gimnazije Varaždin. Kvalitetno opremljene ostale učionice i prostor Regionalnog obrazovnog centra doprinijet će tome, ali i dodatno uređenje zajedničkih prostora i školske kantine.
Ponovno je izazov prošle godine bilo i dalje dijeljenje prostora s Medicinskom školom Varaždin zbog uređenja njihove škole i izgradnje Centra kompetencija u području zdravstva. Organizacijski smo se uskladili i uspjeli ostvariti kvalitetan suživot dviju škola tijekom većeg dijela školske godine 2023./2024.
Vjerujem da je sve opisano u Izvješću o uspjehu i radu škole dokaz kako se svi uključeni u život i rad škole iskreno trude ostvariti misiju i viziju škole usvojenu prije dosta godina. U planu je revizija toga dijela sukladno promjenama koje obrazovni sustav doživljava iznutra i izvana. Izuzetan, zapravo nemjerljiv napredak ostvaren je u području korištenja IKT-a u nastavi, dijelom i primjeni umjetne inteligencije od čijeg razvoja ne možemo pobjeći pa je najbolja strategija upoznati alate koji se nude, naučiti učenike kako da ih koriste na ispravan način u učenju. Učenici i djelatnici škole izrazito su digitalno napredovali što planiramo iskoristiti u smislu održavanja hibridne nastave. To pokazuju i rezultati SELFIE upitnika na uzorku članova Erasmus tima škole. Te su činjenice važne budući da od sredine 2. polugodišta Izmjene Zakona o odgoju i obrazovanju u osnovnim i srednjim školama predviđaju vođenje kompletne pedagoške dokumentacije isključivo u elektroničkom obliku čime mnogi fizički dokumenti i matične knjige odlaze u povijest. Svjesni smo kako ništa u školi ne može zamijeniti rad s učenicima uživo, no zadržat ćemo dobre strane online nastave. U ovom trenutku, prema elementima samovrednovanja i vanjskog vrednovanja, škola uživa ugled u državi, ali i šire te je prema mišljenju vanjskih stručnjaka ali i brojčanim evaluacijama jedna od najboljih gimnazija u Hrvatskoj. Podaci iz već spomenutog Školskog e-Rudnika upućuju na zaključak da se škola razvija i napreduje za što su zaslužni svi dionici naše škole na toj mikro razini koja nam je važna. Neovisno o tome što rade drugi mi želimo napraviti ono što iskustveno i znanjem procijenimo najboljim za svoje učenike. Time možemo biti zadovoljni, no kako bismo napredovali potreban je dodatni i kontinuirani trud, a postoje mnoga područja koje su djelatnici škole identificirali kao ona na kojima trebamo raditi bolje i više. Jednako tako naši učenici i njihovi roditelji usmjeravaju nas prema onom što može najbolje zadovoljiti njihove akademske ali i odgojne potrebe te ih rado slušamo i pokušavamo realizirati sve prijedloge koje je moguće realizirati.
U nastavku ovog dokumenta, od izvješća članova Tima za kvalitetu, stručnih suradnika, stručnih tijela, Vijeća učenika i Vijeća roditelja pa do različitih oblika nastave, mogu se naći sve pojedinosti oko izvođenja odgojno-obrazovnog procesa u Prvoj gimnaziji Varaždin u školskoj godini 2023./2024. Međutim, u sagledavanju cjelokupnog rada svih dionika odgojno-obrazovnog procesa u Prvoj gimnaziji Varaždin u šk.god. 2023./2024. potrebno je uz ovo Izvješće pogledati i podatke u Školskom e-rudniku (ŠeR Vol. 2 i 3), online ljetopisu škole za šk.god. 2023./2024. koji će biti objavljen kao i ostale dokumente i materijale nastale tijekom školske godine, objave na školskoj web stranici www.gimnazija-varazdin.hr, školskoj Facebook stranici www.facebook.com/prvavz i školskom X profilu, pa i novootvorenom TikTok profilu. Na taj se način može sagledati i zaokružiti, potpuno vrednovati rad škole. Izvješće i ostali navedeni izvori temelj su za promišljanje o daljnjem razvoju, a što će biti opisano u Godišnjem planu i programu rada škole i Školskom kurikulumu za školsku godinu 2024./2025. Sve uspjehe ali i status škole prepoznao je i osnivač, Varaždinska županija, pa nas podržava i prati u razvojnim idejama u korist naših učenika, ali i većeg zadovoljstva svih djelatnika škole.
Ono što nismo dobro napravili, popravit ćemo. Iskreno vjerujem kako je u nama zdrava doza samokritičnosti koja nam omogućuje napredak i da nismo uljuljkani u svoju rutinu ili svakodnevicu. To trebamo učiti i naše učenike. Uvijek i samo naprijed, samo se radom postižu rezultati, samo se radom dolazi do uspjeha, bez obzira što nas iskrivljene društvene vrijednosti pokušavaju uvjeriti u suprotno. Želimo našim učenicima pokazati da svijet ne treba biti takav, da ima bolje, uvijek bolje, da im je svijet na dlanu ako će ga hraniti svojim znanjem i vještinama, zalijevati empatijom i solidarnošću, obogaćivati umjetnošću.
Na kraju ću se poslužiti citatima upravo na tu temu:
„Ja nikad ne podučavam svoje učenike; ja im samo pokušavam pružiti uvjete u kojima oni mogu učiti.“ Albert Einstein
„Esencijalno je razumjeti da se bitke primarno dobivaju u srcu… Ljudi reagiraju na vodstvo na izvanredne načine i jednom kad osvojite njihova srca, oni će vas slijediti bilo kuda.“ Vince Lombardi
Janja Banić, dipl.inf.
ravnateljica
Online izdanje
ARHIVA:
Tehničke preporuke: za čitanje kliknite na naslovnicu. Pregled se preporuča u Chrome, Mozilla Firefox preglednicima i s normalnom veličinom fonta podešenom na mobilnim uređajima.
Ukupno: 3550690
Ovaj mjesec: 9269
Ovaj tjedan: 2127
Danas: 110
Obrazovanje |
Dnevni tisak |
e-knjiznica |
« Siječanj 2025 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
30 | 31 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |