preskoči na sadržaj

Prva gimnazija Varaždin

 > Psiho kutak  > Projekti
 

U okviru svog rada, školski psiholog se, između ostalog, bavi osmišljavanjem te provođenjem raznih projekata  Njihova je svrha kroz radionice, zanimljive aktivnosti i diskusiju u razredu upoznati mlade s gorućim problemima u odrastanju i školovanju te im pomoći u njihovom rješavanju. Tako i u našoj Gimnaziji provodimo nekoliko projekata o kojima ovdje možete saznati više!

PROJEKTI:

1. „Kako se uključiti i uspješno učiti“

2. „Mladi za mlade“

3. „Prevencija nasilja u mladenačkim vezama"

 

PROJEKT   „KAKO SE UKLJUČITI I  USPJEŠNO UČITI“

Ovaj se projekt u školi provodi od 2004.godine, a svrha mu je pomoći učenicima prvih razreda  da se što bolje prilagode novim uvjetima rada i osposobe za uspješno učenje. Provodi se u obliku radionica kako bi svi učenici mogli biti aktivni, razvili osobnu odgovornost za vlastita postignuća i osjećaj pripadnosti skupini te se stvorila međusobna suradnja učenika u razredu. Projekt je sveobuhvatan jer se odnosi na rad i s učenicima, ali i s njihovim roditeljima, a voditelji radionica su razrednici, psihologice i pedagogica.

Radionice koje se provode sa svim učenicima prvih razreda su:

1. Upoznajmo se

2. Kakav razred želimo

3. Rad na tekstu

4. Čimbenici uspješnog učenja i planiranje

5. Stilovi učenja

6. Kako prezentirati svoje znanje

7. Samopoštovanje

 

S učenicima zainteresiranima za daljnji rad zatim se u malim grupama ili individualno provode dodatne radionice koje se uglavnom odnose na vještine učenja i jačanje samopoštovanja učenika.

Što se tiče rada s roditeljima, na prvom zajedničkom roditeljskom sastanku stručni suradnici održe kratko predavanje na temu Kako im pomoći, a na sljedećem sastanku roditelji kroz radionicu mogu vježbati kako lakše komunicirati sa svojim adolescentima.

Iz prethodnih evaluacija ovog projekta, možemo zaključiti da su radionice vrlo korisne učenicima, koji navode da su poboljšali svoje vještine učenja, ali i bolje upoznali sami sebe te se zbližili s drugim učenicima. Roditelji pak veoma dragocjenom smatraju izmjenu međusobnih iskustava!

 

 

                 

 

Djevojke su se morale uživjeti u uloge roditelja!

 

PROJEKT  „MLADI ZA MLADE“

Projekt „Mladi za mlade“ odnosi se na niz radionica s ciljem unapređenja i razvoja komunikacijskih i socijalnih vještina i odnosa u razrednom odjelu, a provode ih učenici 2. I 3. razreda, tj. mladi edukatori, uz pomoć i podršku razrednika, a poučeni od strane psihologice. Naime, iskustvo jer pokazalo da mladi lakše prihvaćaju sadržaje i ideje kada su prezentirani od strane njihovih vršnjaka nego odraslih. Zbog toga, profesorica Fosin odlučila je educirati zainteresirane učenike iz 2. i 3. razreda, kako bi mogli sve potrebne aktivnosti adekvatno provesti na satovima RO, a satove RO učinili što zanimljivijima.

Kroz te početne radionice mladi edukatori se upoznaju s osnovnim principima rada u grupi, izabiru se i pripremaju konkretne radionice za ostvarivanje programa, osmišljavaju zadaci, a edukatori se uvježbavaju za samostalno izvođenje radionica. Pritom se odabiru radionice koje najviše odgovaraju interesima, potrebama i dobi učenika, a teme su:

Komunikacijske i socijalne vještine

Vježbe za međusobno upoznavanje i povezanost

Samopoštovanje;

Prijateljski i drugi odnosi

Ljubav

Rješavanje sukoba

Izbor zanimanja ili traženje zaposlenja

          Nakon što psihologica provede radionice s mladim edukatorima, njihov je zadatak provesti radionice u razredima, na satovima RO tijekom školske godine, a u opsegu i tempu koji odredi svaki RO u dogovoru s razrednikom. Planirano je provođenje 10 radionica po razrednom odjelu u 2. i 3.razredima.

Ovogodišnji edukatori 2. razreda: Evo kako mi to radimo!

Smišljali smo, crtali, pisali…

Dali si ime…

I evo što smo MI u veselom raspoloženju stvorili!

Evo  nekih naših starih fotki:

Edukatori 2008. – kad smo bili u 2.razredu..

Što je tako smiješno i zabavno?

Bilo je i dobrih vremena- čak su nas i hranili!

Generacija edukatora iz 2006. - koristili smo i galeriju u podrumu…

Da se podsjetimo mi, današnji studenti  3. godine - kako smo u 2.gimne gledali na to što  jača, a što slabi naše ljubavne veze? 

Jesu li nam gimnazijska razmišljanja pomogla da danas imamo bolje veze?

 

 A evo čemu smo se mi, današnji studenti, 2007. veselili u subotnja jutra na našim SRZ – ovima!

 

PROJEKT „PREVENCIJA NASILJA U MLADENAČKIM VEZAMA“

Učenici trećih razreda naše škole ovih dana imaju priliku sudjelovati u radionicama koje su dio programa prevencije nasilja u mladenačkim vezama. Cilj programa je pridonijeti suzbijanju nasilja u mladenačkim vezama podizanjem svijesti o oblicima nasilja i načinima njihovog sprječavanja i prekidanja te uključuje sudjelovanje učenika u četiri zanimljive radionice.

Prvom radionicom, „Sanjam dobru vezu“, nastoje se osvijestiti očekivanja, uvjerenja i rodni stereotipi o ljubavnim vezama i partnerskom odnosu te usvojiti znanja o kvalitetnoj vezi i pravima u ljubavnoj vezi.

PRAVA U LJUBAVNOJ VEZI

  1. Imam pravo osjećati se sigurno u vezi
  2. Imam pravo biti ravnopravan/na u vezi
  3. Imam pravo biti u odnosu u kojem me partner poštuje
  4. Imam pravo prekinuti vezu
  5. Imam pravo reći ne na zahtjeve koji mi ne odgovaraju, neugodni su mi ili me plaše
  6. Imam pravo biti u vezi bez seksa
  7. Imam pravo na vrijeme za sebe
  8. Imam pravo biti sa svojim prijateljima/prijateljicama
  9. Imam pravo odlučiti sam/a što želim i što ne želim činiti

Druga radionica zove se „Otvorenih očiju“ i upoznaje učenike s različitim vrstama i uzrocima nasilja u mladenačkim vezama. Uz to, nastoje se osvijestiti posljedice podnošenja nasilne veze. Učenici na radionici, između ostalog, gledaju i kratak film koji prikazuje različite oblike nasilja.

KAKO PREPOZNATI NASILJE U VEZI*

frownOn/ona naziva partnera/icu različitim pogrdnim imenima kad su zajedno ili ju/ga vrijeđa i omalovažava pred drugima.

frownOn/ona se ponaša vrlo ljubomorno kad partner/ica priča s drugim dečkima/djevojkama ili prijateljima/prijateljicama.

frownOna/on pronalazi isprike za njegovo/njezino nasilno ponašanje i stalno ga/je opravdava pred drugima.

frownOn/ona uvijek provjerava gdje je partner/ica, s kim je, te zahtijeva da zna u svakom trenutku što radi.

frownOn/ona često gubi živce, možda čak udara ili razbija predmete kad je ljut/a.

frownOna/on se brine da ne razljuti partnera/icu ili izazove njegov/njezin bijes.

frownOna/on često odustaje od stvari koje su joj nekada bile važne, kao što je npr. druženje i izlasci s prijateljima/prijateljicama ili bavljenje nekom aktivnošću, te postaje sve više izoliran/a i usmjeren/a samo na partnera/icu.

frown  Njene/njegove ocjene, fizički izgled, tjelesna težina su se drastično promijenile. To mogu biti znakovi depresije koji mogu ukazivati na zlostavljanje.

frownOna/on ima povrede, rane koje ne može objasniti ili su objašnjenja koja daje „prozirna“ i neuvjerljiva.

*Preuzeto iz Cesar i sur. (2006). Bolje spriječiti nego liječiti. Zagreb: CESI.

Cilj treće radionice, „Moje želje i granice“, je prepoznati vlastite načine rješavanja sukoba te uočiti značaj i uvježbati vještine izražavanja želja i potreba, postavljanja granica i pregovaranja kao konstruktivnog načina rješavanja sukoba.

Na zabavan način, učenici se upoznaju s vještinama jasnog izražavanja vlastitih želja, slušanja želja i potreba partnera/ice, postavljanja i poštivanja granica te što kvalitetnijem komuniciranju u partnerskim odnosima.

Zadnja, četvrta radionica, „Kako prijatelji mogu pomoći?“ upućuje učenike za pružanje odgovarajuće pomoći prijateljima koji su u nasilnoj vezi da se obrate prijateljima za pomoć.

JESTE LI ZNALI?*

enlightened Nešto manje od 50% mladih priznalo je da su se u vezi nasilno ponašali.

enlightened Najčešća nasilna ponašanja u vezi su ona kojima se nastoji kontrolirati djevojku/dečka (npr. izrazita ljubomora, posesivnost, optuživanje i emocionalne ucjene, stalno provjeravanje gdje se nalazi).

enlightened Više od 50% mladih je doživjelo da se njihova djevojka/dečko ponaša ljubomorno i posesivno.

enlightened Djevojke su sklonije emocionalno/psihički zlostavljati, a mladići češće zlostavljaju fizički i seksualno.

enlightened 4,9% mladića i 6,5% djevojaka je doživjelo fizički napad ili dobilo batine od dečka/djevojke.

enlightened 87% djevojaka i 57% mladića smatra da je nasilje u vezama ozbiljan problem.

enlightened Mladi između 16 i 24 godine najizloženiji su seksualnom nasilju.

enlightened Mladi koji doživljavaju nasilje u vezi najčešće o tome govore samo svojim prijateljima.

*Preuzeto iz Istraživanje u adolescentskim vezama, CESI, 2004.; Istraživanje rodom uvjetovanog nasilja u adolescentskim vezama- Nasilje ne prolazi samo od sebe, CESI, 2007; Rizična i delinkventna ponašanja mladih- Nasilje u bliskim odnosima, Ajduković, Ručević, Šincek, 2007. 

   Iako će u navedenim radionicama sudjelovati samo treći razredi, pozivamo sve zainteresirane učenike da se obrate psihologinji ukoliko imaju pitanja ili žele znati nešto više o opisanom programu prevencije nasilja u vezama.


Poruke bivših učenika

Našu su nam 380. godišnjicu čestitali mnogi bivši učenici, neki od njih poslali su nam svoje poruke koje ćemo tijekom godine ovdje objavljivati.

Nino Žganec

QR

380.

PRVA NA FEJSU:

PRVA NA TWITTERU:

ŠKOLSKA KNJIŽNICA NA FEJSU:

 

Pitajte naše studente
Lista linkova je prazna
Upisi 2017/2018.
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: nema podataka
Brojač posjeta
Ispis statistike od 7. 11. 2013.

Ukupno: 1385013
Ovaj mjesec: 19367
Ovaj tjedan: 2278
Danas: 132
Korisni linkovi
Kalendar
« Lipanj 2017 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
29 30 31 1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 1 2
3 4 5 6 7 8 9
Prikazani događaji

Oglasna ploča
Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
CMS za škole logo
Prva gimnazija Varaždin / Petra Preradovića 14, HR-42000 Varaždin / gimnazija-varazdin.skole.hr / ured@gimnazija-varazdin.skole.hr
preskoči na navigaciju