Održana dramska radionica za nastavnike Hrvatskoga jezika Varaždinske županije u organizaciji Prve gimnazije
Autor: Janja Banić, 17. 11. 2015.
Za nastavnike Hrvatskoga jezika Varaždinske županije u organizaciji Prve gimnazije Varaždin, te prof. Tatjane Ruža, u subotu je u našoj školi organizirana dugo očekivana dramska radionica koju su vodili glumci HNK-a Varaždin Barbara Rocco i Zvonko Zečević. Radeći u dvije zasebne radionice – Koncentracijom na scenu, Barbara Rocco i Tijelo – glas –riječ, Zvonko Zečević – glumci i članovi prosudbenog povjerenstva županijske Smotre LiDraNo, pokušali su odgovoriti na brojne dileme nastavnika vezane uz pripremu učenika za scenske nastupe svih vrsta. O detaljima radionice možete pročitati pod više, a u privitku pogledati, tom prilikom snimljene, fotografije.
Sudjelujući u dramskim igrama i improvizacijama koje je vodila Barbara Rocco nastavnici su osvijestili primjenjivost i korisnost različitih dramskih metoda u pripremi svojih učenika, i to od izbora tekstova, preko interpretacije i pripreme za izlazak na pozornicu sve do konačne scenske izvedbe.
U radionici Zvonka Zečevića nastavnici su dobili uvid u kompleksnost pristupa pripremi scenske izvedbe kroz sedam važnih koraka:
mentalna i fizička relaksacija prije odlaska na scenu
unutarnje samoosjećanje kao preduvjet za unutarnje scensko samoosjećanje
organsko otvaranje glasa i glasovnu ekspresiju
odnos prema riječi u govornoj cjelini
odnos autora (dramskog autora ili pjesnika) i onoga tko govori tekst
detalj i njegova suštinska važnost
igra i imaginacija u igri.
Neke refleksije sudionika:
„Veoma je korisno bilo suočiti se s „organskom“ dimenzijom glasa i riječi, podsjetiti se da je sjedište ljepote u našem mirnom, neužurbanom JA i sve to povezati sa ritmičkom, emotivnom i spoznajnom razinom teksta kako bismo učenicima ukazali na ljepotu umjetničkog i na ljepotu koju imaju u sebi – samo je trebaju otkrivati.“ B. M.
Radionice „su korisne i iskoristive u različitim oblicima (kao uvod u sat, kao dio rada u dramskoj grupi, kao model pripreme glasa za debatnu skupinu, kao kreativan postupak u stvaranju priče, kao psihološko rasterećenje, kao način osobnog jačanja i prevladavanja treme od javnog nastupa, kao oblik živosti koja potiče motivaciju)...“ S. T.
„Polazeći od misli da dobro poučavanje čini jedna četvrtina pripreme, a tri četvrtine dobrog kazališta, jasno je koliko je dramski odgoj (ili tehnike) važan za nastavu. Od nas, nastavnika Hrvatskog jezika, očekuje se da vodimo dramske grupe, pripremamo sve priredbe i događanja u školi,a da za to nismo prošli nikakvu naobrazbu. Stoga, ovakve radionice smatram izuzetno korisnima.“ D. S.
Dramska_radionica_14._11.2015_II.jpg (362.23 KB)
Dramska_radionica_14.11.2015_I.jpg (404.25 KB)
Online izdanje
ARHIVA:
Tehničke preporuke: za čitanje kliknite na naslovnicu. Pregled se preporuča u Chrome, Mozilla Firefox preglednicima i s normalnom veličinom fonta podešenom na mobilnim uređajima.
Pratite zanimljive članke koje na engleskom jeziku pišu naši učenici, polaznici grupe English news agency (klik na logo)!
Ukupno: 3515102
Ovaj mjesec: 12009
Ovaj tjedan: 2369
Danas: 594
Obrazovanje |
Dnevni tisak |
e-knjiznica |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |