Group 4 Project 2019 – MythBusters PGV Edition
Autor: Vladimir Mikac, 11. 6. 2019.
Vesela družina sastavljena od 13 učenika 3. IB razreda i 3 profesora mentora, zaputila se na zelene obronke Ivanščice, gdje su u periodu od 3.6 – 5.6. 2019. na poznatom izletištu Ham Pokojec sudjelovali u Group 4 Project-u. Svi smo barem jednom u životu čuli neki urbani mit, za kojeg nismo znali je li istinit ili lažan. Naši su učenici odlučili tome stati na kraj i pred sebe stavili nimalo lagan zadatak testiranja 6 poznatih urbanih mitova koristeći metodologiju znanstvenog istraživanja. Čak je i vrijeme shvatilo ozbiljnost našeg zadatka te nas je odmah po dolasku pred planinarski dom obasjalo toplim zrakama Sunca koje nas nisu prestajale bodriti sve do povratka kućama. Nakon smještaja u sobe, učenici su formirali manje skupine i odmah započeli s radom. Slatki miris hranjivog agara brzo se proširio zrakom jer su na terasi doma, dvije grupe marljivo kuhale podloge za uzgoj bakterija kako bi mogle testirati „bakterijske“ mitove. Prvi tvrdi da je wc školjka zapravo čišća od mnogih predmeta koje svakodnevno koristimo, poput mobitela, kvaka i potplata cipela, a drugi da hrana koja padne na pod i tamo bude manje od pet sekundi neće sadržavati mikrobe. Već spomenuto Sunce, došlo je kao naručeno trećoj grupi čiji je zadatak bio dizajnirati i sagraditi solarnu pećnicu te pokazati je li njome moguće ispeći jaje na suncu ili ne. Četvrta se grupa zatvorila u sobu i iz nje praktički nije izlazila sva tri dana. Ne brinite, nije se radilo o kazni, već o potrebi za potpunom tišinom kako bi istražili je li moguće samo sa zvukom slomiti staklenu čašu. Peta grupa je za potrebe testiranja mita planinarski dom pretvorila u pravi mali CSI laboratorij. Pažljivom izolacijom alkaloida iz sjemenki maka, željeli su pokazati može li osoba biti pozitivna na testu za opijate ukoliko je prethodno pojela pecivo s makom. Šesta i zadnja grupa, uhvatila se u koštac s velikim problemom današnjice, globalnim zatopljenjem. Testirali su mit koji kaže da plin CO2 sprečava prolazak dugovalnog zračenja u Svemir i tako otežava hlađenje Zemljine površine. Iz riječi su brzo krenuli na djela, te počeli graditi mini staklenike, u koje su kontroliranom kemijskom reakcijom uvoditi plinoviti CO2 i testirali prolazak topline kroz njega. U pauzi od eksperimentiranja bilo je vremena i za druženja, šetnje, filmsku večer i igre s loptom, a kroz dva dnevna mini-zadatka učenici su još bolje naučili što znači timski rad. U prvom izazovu gradili su most od špageta koji je zatim utezima testiran kako bi saznali njegovu nosivost. Kroz drugi izazov, grupe su učile o važnosti održivog razvoja, gdje su pažljivo i s čim manjim utjecajem na okoliš rudarili „čokoladnu rudu“ iz keksića. Sve aktivnosti učenika, uz povremena bodrenja i pomoć pratili su profesori Anamarija Melnjak, Dinko Meštrović i Marko Šafran. Profesorica Anamarija Melnjak i profesori Dinko Meštrović i Marko Šafran
Online izdanje
ARHIVA:
Tehničke preporuke: za čitanje kliknite na naslovnicu. Pregled se preporuča u Chrome, Mozilla Firefox preglednicima i s normalnom veličinom fonta podešenom na mobilnim uređajima.
Pratite zanimljive članke koje na engleskom jeziku pišu naši učenici, polaznici grupe English news agency (klik na logo)!
Ukupno: 3515111
Ovaj mjesec: 12018
Ovaj tjedan: 2378
Danas: 603
Obrazovanje |
Dnevni tisak |
e-knjiznica |
« Studeni 2024 » | ||||||
Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 | 3 |
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 1 |
2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |