IB
PGV

Terenska nastava u Italiji (Rimini – Ravenna – San Marino): „Tragovima kasne antike i prvih republika“

by | 27. svibnja 2025. | Vijesti

Od 13. do 15. svibnja 2025. godine 56 učenika Prve gimnazije Varaždin (2. c, 1. b, 1. e, 1. c, 1. h, 1. g, 1. d, 3. f, 3. h, 4. f, 4. a, 4. b, 4. h) sudjelovalo je na trodnevnoj terenskoj nastavi pod nazivom „Tragovima kasne antike i prvih republika“. U pratnji profesorica Tajane Golub Mendaš, Lidije Klampfl i Ivane Pintarić te profesora Rajka Guščića učenici su posjetili tri povijesno značajna grada: Rimini, Ravennu i San Marino.

Prvi dan na redu je bio Rimini. Po dolasku u Rimini uslijedio je organizirani razgled grada poznatog po bogatoj rimskoj i srednjovjekovnoj prošlosti. Učenici su upoznali različite znamenitosti: Augustov slavoluk – najstariji preživjeli rimski slavoluk na svijetu, hram Malatesta u kojem se nalaze freske slavnoga talijanskog gotičkog slikara Giotta, Tiberijev most preko rijeke Marechije, Piazzu Tre Martiri, vrata Montanara, Piazzu Cavour, Palazzo del Podesta, Castel Sismondo i muzej posvećen poznatom talijanskom redatelju Felliniju.

Drugi dan bio je rezerviran za Ravennu, grad koji se ističe izuzetnom baštinom kasne antike i ranokršćanske umjetnosti. Učenici su razgledali niz spomenika pod UNESCO-vom zaštitom uključujući: Teodorikov mauzolej, Neonianovu krstionicu, mauzolej Gale Placidije, baziliku sv. Vitalea, baziliku sv. Apolinarija te Danteov grob i muzej.

Treći dan, ujedno i zadnji dan terenske nastave, uključivao je posjet San Marinu, jednoj od najstarijih i najmanjih republika na svijetu. Učenici su razgledali povijesnu jezgru grada i znamenitosti poput tvrđave Guaita, Trga slobode, bazilike San Marino i Porta San Francesco; a Brigita Košić iz 1. e razreda rekla nam je sljedeće: „Na terenskoj nastavi bilo mi je lijepo, najviše mi se svidio San Marino, a pogotovo mi se svidjela bazilika svetog Marina.”

U sklopu ove terenske nastave svaki je učenik imao zadatak odabrati jednu ili više tema koje će prezentirati ostalim učenicima i profesorima tijekom putovanja. Teme su bile podijeljene u dvije skupine: humanističko-lingvističke teme koje su uključivale povijesne, umjetničke, jezične i kulturne aspekte posjećenih lokaliteta i prirodoslovno-matematičke teme koje su obuhvaćale znanstveni i tehnički kontekst. Na taj su način učenici aktivno sudjelovali u oblikovanju nastave, primjenjivali znanja iz različitih predmeta i razvijali prezentacijske vještine. Ova terenska nastava bila je odlična prilika za povezivanje teorijskog znanja s konkretnim lokalitetima i za razvijanje međusobne suradnje. Učenici su se vratili bogatiji znanjem, iskustvom i uspomenama koje će dugo pamtiti.

„Terenska nastava bila je super iskustvo. Posjetili smo više gradova, a najdraži mi je bio grad Ravenna. U sjećanju mi je najviše ostala plaža u Riminiju i razne crkve u drugim gradovima. Naučili smo puno toga i mislim da ćemo ovo putovanje svi dugo pamtiti”, podijelila je za kraj s nama Lucija Gorski iz 2. c.

Mila Aralica i Ela Majdov, 1. b

Pročitajte još

Klokan bez granica 2025.

Klokan bez granica 2025.

Međunarodno natjecanje „Klokan bez granica“ ove je godine za učenike „Prve“ bilo iznimno uspješno. Natjecanje se...

Skip to content