Od 17. do 20. veljače sudjelovala sam u projektu sportskog novinarstva i medijske pismenosti „Igram, pišem, lajkam“ u Poreču. Uz mene još je 14 učenika iz različitih dijelova Hrvatske imalo priliku naučiti jako puno o sportskom novinarstvu, ali i izvještavanju o školskom sportu od izvrsnih predavača iz različitih područja zanimanja. Učenike novinare, koji su odabrani od 55 prijavljenih ove godine, vodili su njihovi mentori, a moja je mentorica profesorica Sanja Horvatić.
Prvi dan, 17. veljače, imali smo uvodno predavanje o Hrvatskom školskom sportskom savezu i projektu „Igram, pišem, lajkam“. Navečer smo se družili i upoznavali.
Drugi dan, 18. veljače, slijedila su predavanja o radijskom novinarstvu, odnosima s javnošću u usporedbi sa sportskim novinarstvom, sportskim sponzorstvima i projektnim suradnjama te o medijskoj i algoritamskoj pismenosti. Osim predavanja na kojima smo aktivno sudjelovali, mi – novi učenici novinari, dobivali smo zadatke koje smo izvršavali tijekom dana. Bili su to vrlo kreativni zadatci na kojima smo primjenjivali stečeno znanje, naravno, uz mentorstvo predavača. Na kraju dana imali smo mogućnost potpuno ući u uloge novinara. Na konferenciji za novinare postavljali smo pitanja učenicima stare generacije „IPL novinara“.
Treći dan, 19. veljače slušali smo predavanja o fotografiji i videoprodukciji te o društvenim medijima i sportskim organizacijama. Osim toga, čuli smo nešto više i o brendiranju sportaša. Kasnije smo podijelili dobivene zadatke za praktični dan.
Četvrti i ujedno zadnji dan, 20. veljače, konačno je na red došlo ono što smo nestrpljivo čekali. Imali smo posebnu čast medijski pratiti Državno prvenstvo u hrvanju u dvorani „Intersport“. Fotografiranjem su se bavila 4 učenika, 2 učenika intervjuirala su mlade hrvače, 5 učenika radilo je objave za društvene mreže, 2 učenika radila su promotivne videe, a 2 su pisala izvještaje. Moj je zadatak bio napisati novinarski izvještaj o cijelom događanju. Također, dobila sam certifikat kojim sam službeno postala član medijskog tima školskog sporta.
Iako se možda čini kao da smo samo radili, imali smo vremena i za druženje svakoga dana. To vrijeme dobro smo iskoristili za upoznavanje i stvaranje predivnih zajedničkih uspomena.
Ovo je iskustvo jedno od brojnih koje ću dugo pamtiti. Osim što sam naučila jako puno toga što ću moći primjenjivati u budućnosti, stekla sam puno prijatelja sa sličnim interesima.
Svakome koga barem malo zanima novinarstvo i školski sport, preporučila bih da se prijavi na ovaj projekt već iduće godine. Ja se veselim državnim natjecanjima koje ću pratiti do kraja ove školske godine uz podršku novih prijatelja i mentora.
Ida Hižak, 4. e