2018-11-27 09:03:58

STEAM, a ne STEM u 3. IB

Svi smo čuli za STEM, akronim iza kojeg se krije znanost (science), tehnologija (technology), inženjering (engineering) i matematika (math). Radi se o želji da se u nastavni kurikulum integrira multidisciplinarnost i holistički pristup učenju te rješavanju problema. Međutim, učenici 3. IB razreda na nastavi biologije odlučili su otići korak dalje i istražiti STEAM pristup učenju, te su za to odabrali temu „transport tvari kroz staničnu membranu“Slovo A u akronimu, predstavlja umjetnost (arts), kao važnu komponentu u iskustvenom učenju. Nakon uvodnog istraživanja, učenici su zasukali rukave te iz plastelina izradili vjerne modele membranskih transporta. Za objašnjavanje mehanizama rada, korištena je  „stop-motion“ tehnika, gdje se objekti polako pomiču, snimaju i na kraju spajaju u video kako bi se stvorio dojam pokreta. Kao šećer na kraju, kako to i mora biti u pravoj filmskoj produkciji, učenici su filmovima dodali animaciju i zvuk u obliku pripovjedača. Na „filmskom setu“ nije nedostajalo zabave, pa je učenje novih nastavnih sadržaja automatski bilo lakše, bez obzira na kasne popodnevne sate. 😊 Mentor učenicima bio je prof. Marko Šafran. Pozivamo vas da pogledate naše video uratke na donjim poveznicama, a više fotografija na Facebook stranici škole.

Aktivni transport

Endocitoza i egzocitoza

Jednostavna difuzija

Olakšana difuzija

Osmoza


Prva gimnazija Varaždin