2017-12-01 11:25:46

Provođenje istraživanja Biblioterapijske kompetencije u nastavi književnosti

Za potrebe istraživačkog projekta Biblioterapijske kompetencije u nastavi književnosti koji se provodi pri Hrvatskim studijima Sveučilišta u Zagrebu pod vodstvom doc. dr. sc. Davora Piskača, suradnice na projektu Nine Lekić, mag. educ. croat., i psihologinje doc. dr. sc. Adrijane Bjelajac, stručne suradnice na projektu,  primjenjuju anketni upitnik o tome kako učenici prepoznaju emocije u književnom tekstu. S provođenjem istraživanja suglasna je Agencija za odgoj i obrazovanje te Ministarstvo znanosti i obrazovanja (KLASA: 602-01/17-01/00516, Zagreb, 13. studenog 2017.). Cilj je ovog istraživanja ispitati prepoznavanje emocija u književnom tekstu. Važno je naglasiti kako ispitivanje nije vezano niti uz kakvu evaluaciju niti bilo kakvo ocjenjivanje bilo koga. Istraživanje se provodi u skladu s Etičkim kodeksom istraživanja s djecom. Sudjelovanje učenika bit će u potpunosti anonimno i dobrovoljno. Nitko neće moći znati što je pojedini učenik zaokružio zbog toga što učenici ubacuju svoje anketne listiće izravno u zatvorenu kutiju. Ispituje se grupa učenika pa se osobni podaci poput imena i prezimena neće niti tražiti, niti su potrebni za istraživanje. Osim toga i svi ostali opći podaci dobiveni u ovom istraživanju su strogo povjerljivi i čuvani. Također, učenik može u bilo kojem trenu odustati od istraživanja bez ikakvih posljedica. Dakle, samo učenici koji žele mogu pristupiti ovom istraživanju i ispuniti anketni upitnik koji je potpuno anoniman i sastoji se od dva dijela. U općem se dijelu postavlju četiri opća pitanja u kojima se navodi dob, spol, razred te najčešća ocjena iz književnosti, a u stručnome dijelu anketnog listića učenici bi mogli dati svoju emocionalnu procjenu tekstova koje bismo priložili. Popunjavanje upitnika u prosjeku traje oko 10 minuta. Ukoliko nastavnici žele pristupiti ispitivanju, oni isto tako mogu ispuniti anketni upitnik u kojem će moći odgovoriti na četiri opća pitanja o općim podacima nastavnika obuhvaćajući spol, godine rada u nastavi književnosti, poznavanje pojma biblioterapija te učestalost korištenja metode „prepoznavanja emocija“ u književnom tekstu. Isto tako i nastavnici mogu ispuniti stručni dio anketnog listića i dati svoju emocionalnu procjenu teksta. Na kraju želimo naglasiti kako su istraživanje i obveze istraživača usklađene s Etičkim kodeksom Sveučilišta u Zagrebu i Etičkim kodeksom istraživanja s djecom. U skladu s tim, obavijestit ćemo nastavnike, roditelje i učenike o svrsi načinu provođenja istraživanja te prikupiti njihove suglasnosti.


Prva gimnazija Varaždin