2024-10-29 18:11:01

„Lov na čestice“

Učenici 4. g, 4. h i 4. f razreda tijekom rujna i listopada posvetili su se proučavanju čestičnog zagađenja zraka u svom mjestu. U školskom projektu, pod mentorstvom profesorice kemije Lidije Klampfl, učenici su prikupili važne podatke, pažljivo ih analizirali i prezentirali rezultate.

Kako bi prikupili uzorke čestica iz zraka, učenici su ručno izrađivali hvatače čestica. Hvatač čestica pokazao je kako jednostavni alati mogu pomoći u razumijevanju ozbiljnih ekoloških problema poput zagađenja zraka. Učenici su bilježili broj, boju, oblik i vrstu čestica po jedinici površine svakog hvatača, što im je omogućilo jasan uvid u količinu čestica prisutnih u zraku.

Učenici su svoja opažanja strukturirali kroz tablične i grafičke prikaze koji su jasno ilustrirali razlike u količini čestica na različitim lokacijama i pod različitim vremenskim uvjetima.

Istaknuti su pozitivni i negativni aspekti eksperimenta: jednostavna izvedba hvatača olakšava proces, no njegov ograničen kapacitet može otežati detaljne analize. Eksperiment je učenike uveo u temelje ekoloških istraživanja te ukazao na mogućnosti provođenja daljnjih, složenijih analiza.

Kako bi se učenici ujedno educirali o znanstvenoj etici, u sklopu projekta organizirana je radionica o plagiranju. Na njoj su raspravljali o nužnosti samostalnog provođenja istraživanja te o posljedicama plagiranja u znanstvenom radu. Ovaj dio projekta naglasio je važnost znanstvenog integriteta, naročito kod eksperimentalnih metoda prikupljanja podataka i izvještavanja.

Vrhunac projekta bio je događaj u četvrtak 24. listopada, održan u školskoj knjižnici, gdje su učenici prezentirali svoje radove pred komisijom. Uz ravnateljicu Janju Banić, knjižničarku Marinelu Marčetić i profesoricu Klampfl, u komisiji su bile i učenice Zita Mekovec i Antonela Nikolić iz 3. f, koje su prije dvije godine sudjelovale u sličnom projektu na međunarodnoj razini.

Projekt je pokazao kako učenici jednostavnim metodama mogu provoditi istraživanja koja podižu svijest o kvaliteti zraka i okoliša te kako ovakvi školski projekti potiču istraživački duh i odgovorno ponašanje prema prirodi.

SA kemije


Prva gimnazija Varaždin