2024-06-06 07:00:15

Suradnički znanstveni projekt učenika 3. IB razreda

Početkom tjedna u prostorima ROC-a održala se prava mala znanstvena avantura. Petnaest učenika 3. IB razreda, pod budnim okom šest profesora (biologija, kemija, fizika, informatika i TOK), upustilo se u izazov analiziranja i istraživanja znanstvenih koncepata iz nove Netflixove serije “Three-body problem”. Ispostavilo se da je ovaj projekt bio sve samo ne dosadan.

Zamislite, prva ekipa uspjela je kombinirati evolucijsku biologiju, kognitivne znanosti i virtualnu stvarnost kako bi objasnila složene koncepte iz serije. Bilo je tu svega, od evolucije samog života na planetu Trisolaris, tardigrada i njihovih prilagodbi na život u nepovoljnim uvjetima, do analize kako virtualna stvarnost može utjecati na ljudsku percepciju i ponašanje.

Druga se grupa uhvatila u koštac s jednim od najvećih pitanja današnjice: zašto još nismo pronašli dokaze o životu izvan našeg planeta? Naime, slavna jednadžba F. Drakea sugerira nam kako bi samo unutar naše galaksije trebalo postojati barem deset inteligentnih civilizacija. Koristeći se teorijom mračne šume (eng. dark forest theory), učenici su predložili da inteligentne civilizacije možda jednostavno „šute“ kako ne bi privukle neželjenu pažnju i ugrozile vlastito postojanje.

Treća grupa posvetila se analizi tehnoloških napredaka prikazanih u seriji i njihovoj izvedivosti u stvarnom životu. Razmatrali su nanovlakna koja, iako teoretski moguća, još uvijek nisu dovoljno razvijena da bi se koristila za spektakularne podvige kao što je rezanje brodova napola na način viđen u seriji. Također su nas upoznali sa sofonima, superračunalima veličine protona koja koriste kvantnu spregu kako bi Trisolaranci mogli pratiti sve što se događa na Zemlji, a istovremeno im omogućuju manipulaciju stvarnošću.

Na kraju, svi učenici složili su se da, iako su koncepti iz “Three-body problem” izuzetno zanimljivi, mnogi od njih trenutno nisu mogući zbog fizičkih i tehnoloških ograničenja. No, to ih nije spriječilo da maštaju o budućnosti u kojoj bi takve tehnologije bile stvarnost. 😊

Učenici i nastavnici 3. IB razreda


Prva gimnazija Varaždin